صنایع تهویه آذران

وبلاگ رسمی وب سایت تهویه آذران

صنایع تهویه آذران

وبلاگ رسمی وب سایت تهویه آذران

هواکش صنعتی راهنمای خرید هواکش، قیمت هواکش صنعتی

هواکش صنعتی راهنمای خرید هواکش، قیمت هواکش صنعتی


در این مقاله به مدل های مختلف هواکش صنعتی و خرید هواکش صنعتی می پردازیم. البته استفاده از تهویه صنعتی در مکان های مختلف حائز اهمیت است. در واقع نصب این دستگاه که در بازار به عنوان فن صنعتی شناخته می شود نه تنها هوای پاک را برای تنفس معرفی می کند بلکه دمای محیط را به نحو بهتری کنترل می کند و از بروز حوادثی مانند آتش سوزی جلوگیری می کند. 

 

 

در واقع باید بدانید که هواکش های صنعتی در خنک کردن، تخلیه و تهویه کاربرد فراوانی دارند و محیطی که از هواکش های صنعتی استفاده می کنند صنعتی هستند. این فن ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند.

سفارش هواکش های صنعتی باید از طریق یک مرکز مورد اعتماد انجام شود، زیرا این محصول از نظر عملکرد و ظاهر به روش های بسیار متنوعی تولید می شود که هر کدام برای محیط خاصی مناسب است. برای مشاوره و انتخاب بهترین فن تهویه صنعتی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

همه ما این واقعیت واضح را می دانیم که انسان ها برای زندگی به اکسیژن یا هوا در اصطلاح رایج نیاز دارند. شما از طریق هوا تنفس می کنید و به این ترتیب شرایط زندگی را برای خود حفظ می کنید، در صورت احساس کمبود هوا در زندگی دچار مشکل می شوید، کار کردن و گذاشتن انرژی نیز یک مشکل جانبی خواهد بود. با مشکلاتی مواجه خواهید شد و قادر به انجام آن نخواهید بود. در این مقاله خواهید خواند:

  1. هواکش صنعتی بزرگ
  2. هواکش صنعتی کوچک
  3. خرید هواکش صنعتی
  4. قیمت هواکش
  5. هواکش های صنعتی سه فاز
  6. قیمت هواکش صنعتی سه فاز
  7. هواکش صنعتی مکنده
  8. هواکش صنعتی دمیده
  9. تولید کننده هواکش صنعتی

علاوه بر این، باید به خاطر داشته باشید که با گرم شدن هوا و حضور افراد در محیط (آلودگی بیشتر یکی از عوامل اصلی است)، مشکل به خصوص در محیط کار بیشتر می شود. . بنابراین تقریباً همه کارفرمایان از این مشکل آگاه هستند و نیاز به رفع مشکل هوای محیط کار خود دارند، در واقع امروزه این مشکل در همه کشورها اهمیت دارد و قوانین کار کشور صاحبان مشاغل را ملزم به تامین و نگهداری هوا می کند. عرضه. ابزارها در محیط به خصوص در غیاب باد کار می کنند.


هواکش صنعتی

بهترین و ساده ترین راه برای تامین هوای محیط در محیط کار حتی در فضاهای باز بسیار محدود می تواند هواکش صنعتی باشد. باید به یاد داشته باشیم که هواکش های صنعتی دستگاه های بسیار مهمی در محیط کار به خصوص در محیط های کم هوای آزاد و محیط های بسته هستند. البته علاوه بر هواکش های صنعتی می توان به کمپرسور هوا، انواع پنکه ها و سایر تجهیزات قابل استفاده در این محیط نیز اشاره کرد. خود هواکش ها مدل ها و طرح های مختلفی دارند، البته تقریباً همه آنها از سیستم های کاربردی متفاوتی استفاده می کنند و می توانند از اندازه های مختلف و حتی اشکال مختلف استفاده کنند. به طور کلی هواکش ها به دو دسته خود مرکزی و گریز از مرکز تقسیم می شوند. هر کدام از اینها به دسته های کوچکتری تقسیم می شوند. هواکش  ها با سیستم های خود مرکزی به چهار قسمت سقف، دیوار، کانال و پوشش تقسیم می شوند. هواکش  های سانتریفیوژ به چهار دسته عقب، جلو، یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند.


انواع هواکش های صنعتی

همانطور که قبلا ذکر شد، هواکش به دو بخش تقسیم می شود: هواکش محوری و هواکش گریز از مرکز یا گریز از مرکز.

هواکش های محوری

معمولاً در محیط هایی با عملکرد محدود استفاده می شود. به عنوان مثال، هوا فقط در فضاهای بسته می تواند گردش کند. به طور کلی علاوه بر محدودیت های عملکردی، عدم توصیه به استفاده از این مدل هواکش در محیط های با دمای بالای 60 درجه می توان به بزرگترین ضعف اشاره کرد.

انواع هواکش های محوری

هواکش های محوری در چهار نوع مختلف موجود هستند. مدل های دیوار، سقف کانال و پوشش تقریباً نیازی به توضیح ندارند، زیرا از نام آنها مشخص است که هر کدام از آنها چه معنایی دارند.

ویژگی مهم هواکش های محوری (آکسیال) عبارتند از:

1. مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی

 2. کم صدا

 3. داشتن قابلیت باز و بسته شدن

 برای اشاره به هر یک از این موارد می توان گفت که با توجه به استفاده از فن های محوری در محیط های خانه به ویژه آشپزخانه و سرویس های بهداشتی و وجود رطوبت زیاد در این گونه فضاها ایجاب می کند که هواکش های محوری به گونه ای ساخته شوند که در اثر رطوبت دچار مشکل نشوند و همچنین رطوبت مشابه به بدنه فلزی نرسد. به آنها صدمه بزند. استفاده از آن ها در محیط های کوچک و خانگی نیز به این معناست که ساختار و نحوه کار آن ها به گونه ای طراحی شده است که صدا و مزاحمتی در اثر آن ایجاد نشود و آسایش و آرامش فضای داخلی خانه نیز نباشد. . در رابطه با موضوع باز و بسته شدن هواکش های محوری نیز لازم به ذکر است که این هواکش ها به دلیل اینکه در محیط هایی که گازهای چرب و بوهای زیادی وجود دارد استفاده می شوند ضروری خواهند بود. پس از مدتی باز شده و سطح و قسمت های داخلی آن ها تمیز می شود تا بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند.

هواکش سانتریفیوژی( هواکش گریز از مرکز)

هواکش های فن دار یا گریز از مرکز در واقع نوعی از هواکش هستند که بر خلاف هواکش های محوری باید به مجرای متصل شوند تا بتوانند هوای داخل خانه را آزاد کنند یا هوا را وارد محیط کنند. در این مدل از هواکش، به دلیل اعمال نیروی گریز از مرکز فیزیکی، هوا از طریق پیچ ها به داخل مجرا کشیده شده و از طریق مجرای انتهای دیگر مجرا آزاد می شود. این عمل دقیقاً به دلیل اعمال عمل و قانون نیروی مرکزگرای مادی رخ می دهد.

موارد استفاده هواکش سانتربفیوژی

هواکش های سانتریفیوژ در خانه های بزرگ، ساختمان های چند منظوره، ساختمان ها یا ساختمان های عمومی و مواردی مانند کارگاه های بزرگ استفاده می شود. هواکش های سانتریفیوژ معمولاً در مکان هایی که هوای زیادی در آن نواحی وجود دارد استفاده می شود و همیشه باید از یک دمنده بسیار قوی برای خروج هوای آن نواحی استفاده کرد.

انواع فن های سانتریفیوژ

به طور کلی فن های سانتریفیوژ به سه نوع اصلی تقسیم می شوند که شامل فن های مرکزی، فوروارد و شعاعی می شود.

هواکش سانتریفیوژی بکوارد

فن سانتریفیوژ معکوس تقریباً از عملکرد بالایی برخوردار است و البته میزان صدای تولیدی این مدل نسبت به فن صنعتی کمتر است. دلیل استفاده از نام معکوس (یا معکوس) برای این فن، نوع چرخش پره های پروانه این مدل است که به سمت چپ یا چپ حرکت می کند. این مدل از هواکش ها در محیط هایی استفاده می شود که میزان آلودگی کمی بیشتر از شرایط عادی باشد.

هواکش سانتریفیوژی فوروارد

هواکش رادیال چرمی در محیط هایی استفاده می شود که هوای داخل آن بسیار تمیز است و با مشکل آلودگی محیط زیست مواجه نیست. ظرفیت کاری این مدل فن تقریباً برابر با نوع پورت عقب است با این تفاوت که صدای تولید شده توسط این مدل فن به دلیل چرخش پروانه به جلو تا حدودی بلندتر و تا حدودی آزار دهنده است.

هواکش سانتریفیوژی رادیال

فن های شعاعی سانتریفیوژ مانند دو مدل قبلی از میزان استفاده بسیار بالایی برخوردار هستند. به عبارتی این مدل هواکش زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد، فقط مکان هایی که با مشکل آلودگی محیط زیست و وجود گازهای سمی دست و پنجه نرم می کنند سعی می کنند از این مدل فن سانتریفیوژ استفاده کنند. حال لازم است این مبحث ذکر شود تا مشخص شود عنوان کولر گازی صنعتی کوچک و بزرگ که در اینجا ذکر شده چیست.

هواکش کوچک صنعتی

به طور کلی می توان هواکش ها را یک صنعت کوچک با اندازه کوچک نامید و علاوه بر آن در محیط های محدود و کوچک و در محیط هایی که تعداد افراد تردد در آن کم است قرار دارند. به طور کلی فن های محوری یا فن های محوری به دلیل وجود و محدودیت سرعت انتقال هوا و عملکرد در محیط های کوچک، فن های صنعتی کوچک نامیده می شوند. در محیط هایی که نیاز به تهویه با جریان بالا دارند نمی توان از فن های صنعتی کوچک استفاده کرد. علاوه بر این، اثربخشی و عملکرد آن نیز محدود است.

مزایای هواکش های صنعتی کوچک

البته ما تنها به ایرادات آنها نمی پردازیم، علاوه بر آنچه که به اختصار اشاره کردیم، باد صنعتی کوچک مزایایی نیز دارد. از جمله این مزیت ها می توان به مصرف کم انرژی اشاره کرد. نه تنها این، بلکه در شرکت های صنعتی کوچک، در حین کار صدای کمی ایجاد می کند. در این زمینه باید به یک نکته دیگر اشاره کرد که ماهیت آنها به گونه ای است که سطح سلف سرویس و آسیب پذیری پایین است. البته به عنوان نکته پایانی بی جهت نیست که بگوییم به دلیل قرار گرفتن در معرض زیاد گازهای ناخواسته خانگی، فن های صنعتی کوچک یا فن ها یا فن های محوری هر از چند گاهی تمیز شوند. نظافت نیز برای باز و بسته شدن لازم است، بنابراین می توان این نقطه را یکی از بهترین تهویه برای مشاغل کوچک دانست.

هواکش صنعتی بزرگ

تهویه صنعتی بزرگ به نوعی از هواکش اطلاق می شود که در محیطی با مساحت وسیع و از طرف دیگر تعداد افراد یا تجهیزات موجود در آن مکان مورد استفاده قرار می گیرد. ترافیک آنها می تواند بسیار زیاد باشد. متداول ترین مدل هواکش های صنعتی که می توانیم در دسته بندی هواکش های صنعتی اصلی قرار دهیم، هواکش صنعتی گریز از مرکز می باشد. این هواکش ها به دلیل استفاده از کانال های هوا و موتورهای قدرتمند به راحتی در این دسته قرار می گیرند. از طرفی همانطور که در توضیحات ونتیلاتورهای سانتریفیوژ می بینید ما در محیط های بزرگ و عمومی از آنها استفاده می کنیم یا حداقل در محیط بسیاری از گروه ها از آنها استفاده می کنیم. به همین دلیل باید گفت که ونتیلاتور صنعتی اصلی یک ونتیلاتور گریز از مرکز می باشد.

مزایای هواکش های صنعتی بزرگ

هواکش های صنعتی بزرگ تقریباً به اندازه هواکش های صنعتی کوچک انواع مختلفی دارند. در این موارد می توان به این نکته اشاره کرد که فن های صنعتی بزرگ باید هوای تازه و خنک را به طور مداوم و مداوم به محیط بسته ای که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد، ارائه دهند. اغلب، تامین این هوای تازه از هوای آزاد ضروری است، بنابراین لازم است یک سر سیستم تهویه نصب شود که هوا را به بیرون و از طرف دیگر لوله تهویه گریز از مرکز عبور می دهد. از آنجایی که داخل آن قرار دارد، محل تهویه باید به گونه ای قرار گیرد که هوای گرفته شده از بیرون به داخل وارد شود.

کارکرد یک هواکش صنعتی بزرگ

یکی از وظایف یک هواکش بزرگ صنعتی تنظیم سطح رطوبت و دمای داخلی است. برای اثبات این موضوع می توان به راحتی از تعریف قبلی استفاده کرد. قابلیت تنظیم رطوبت و دما بلافاصله خطر آتش سوزی را کاهش می دهد (البته فراموش نکنید که این فقط خطر را کاهش می دهد و آن را از بین نمی برد). تمام موارد ذکر شده در اینجا مستقیماً مزیت دیگری را به همراه دارد و آن این است که همین عوامل در حین انجام کار آلودگی محیط مورد نظر را به حداقل ممکن می رساند.

سیستم های تهویه صنعتی بهترین راه حل ها را در کاربردهای صنعتی برای اهداف مختلف ارائه می دهند. از خنک سازی و حذف گرما گرفته تا جمع آوری گرد و غبار و انتقال مواد دودکش های صنعتی و به طور کلی هر جایی که برای تهویه نیاز به جریان دارد.


در محیط های کاری خاص مانند معادن بزرگ، ریخته گری و یا موقعیت های مشابه، به دلیل وجود گرد و غبار زیاد، دمای بالا و یا وجود تعداد زیادی کارگر، استفاده از فن های صنعتی بزرگ برای تهویه ضروری است. emily آیا می توان تهویه مطبوع را در اتاق های بزرگ برای اهداف تهویه نصب کرد؟ پاسخ قطعا منفی است، برای به دست آوردن نتیجه همیشه و در همه جا باید از تهویه مطبوع استاندارد استفاده کنید. امروزه برای تهویه صنعتی از استانداردهای خاصی به نام استاندارد اروپایی استفاده می شود که این استاندارد در دو نوع است که استاندارد CA و استاندارد IP54 دو نمونه از استانداردهای معتبر در قاره اروپا می باشد و محصولات دارای این استانداردها دارای بهترین کیفیت ممکن می باشند. برای کمک به خرید بهترین هواکش صنعتی بزرگ ممکن است، شایان ذکر است که باید به نکات زیر توجه کنید: 1. اولین نکته نوع سوختی است که هوانوردی استفاده می کند، ما همیشه باید به دنبال بهترین فن ها باشیم. برقی دریچه های سوخت 2. مطمئن شوید هواکش ای که خریداری می کنید خدمات پس از فروش دارد. 3. میزان صدایی که هواکش تولید می کند جنبه بسیار مهمی در خرید یک هواکش مناسب خواهد بود.

هواکش صنعتی کوچک


فن های صنعتی کوچک قابل حمل هستند و بنابراین هزینه کمتری دارند و حمل و نصب آنها راحت تر است. محصولات متنوعی در این نوع هواکش وجود دارد. اما معمولا اکثر آنها دارای قطر داخلی حدود 80-120 میلی متر هستند. اکثر این مدل ها دارای ویژگی های ثابت هستند، بسته به کاربرد، در هنگام خرید هواکش صنعتی کوچک می توانید بررسی کنید که در صورت نیاز موارد زیر را نیز داشته باشند:

مقاومت در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی

سکوت

قابلیت باز و بسته کردن و تمیز کردن دستگاه

خرید هواکش صنعتی

اگر از خرید خود مطمئن نیستید، بهتر است برای خرید عجله نکنید و ابتدا با یک متخصص در خرید یا نصب تجهیزات تهویه مطبوع مشورت کنید و از نیازهای خاص منطقه مورد نظر خود مطلع شوید. سپس سلیقه و ترجیحات خود را بیان کنید تا کارشناس مشاوره عملی برای خرید و نصب تجهیزات مناسب به شما بدهد. اگر تمام نیازهای خود را برای مدل های مختلف یک جا بیابید، تخفیف بیشتری خواهید گرفت و حمل و نقل کالای خریداری شده آسان تر می شود. تهویه آماج با داشتن انواع محصولات تهویه، هواکش، هواکش و اگزوز فن می تواند تمامی نیازهای شما را بلافاصله برآورده کند و پس از فروش در کنار شما باشد تا تمامی خدمات مورد نیاز این محصولات را دریافت کنید.

هواکش صنعتی

در تمامی مکان هایی که کیفیت هوا به دلیل حضور افراد یا خودروها کاهش می یابد، نیاز به تهویه یا تبادل هوا دارید و مناطق خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. البته این نیاز در محیط های صنعتی بیشتر احساس می شود و تهویه صنعتی باید با دستگاه های مختلف موجود در بازار اجرا شود. اگر انواع و اقسام این تجهیزات شما را سردرگم می کند، با کمک کارشناسان می توانید ابتدا نیاز خود را بسنجید تا بتوانید مناسب ترین دستگاه را تهیه کنید.

مزایای استفاده از تهویه صنعتی:

تامین هوای تازه از طریق تامین هوا از محیط بیرون است

حفظ درجه حرارت و رطوبت مورد نیاز

خطر آتش سوزی یا انفجار را کاهش دهید

حذف یا کاهش آلودگی و ذرات معلق

قیمت هواکش صنعتی

قیمت هواکش بر اساس چند پارامتر تغییر می کند. هر فن بر اساس اندازه استانداردهای خاصی را دنبال می کند. گاهی اوقات، بسته به درخواست مشتری و کارایی فن، این استانداردها را می توان تغییر داد یا به روز کرد. پارامترهایی که می توانند تغییر کنند و بر قیمت فن های صنعتی تأثیر بگذارند عبارتند از:

ضخامت کاغذ

ظاهر طرفداران

انواع طرح های پروانه

نوع موتور الکتریکی

رابطه ی جنسی

و نوع رنگ

عوامل فوق بر قیمت ونتیلاتورهای صنعتی تأثیر می گذارد. برای اطلاع بیشتر از قیمت هواکش های صنعتی مورد نیاز خود می توانید با کارشناسان تهویه آماز مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید.

موتور هواکش صنعتی

یک موتور هواکش معمولاً از سیم پیچ ها، بلبرینگ ها و برخی قسمت های دیگر که در داخل قاب (بدنه) موتور قرار می گیرند، تشکیل شده است. این قاب می تواند از قطعات داخلی به صورت فیزیکی محافظت کند و با جذب گرمای تولید شده در کویل تا حدودی کار سرمایش را انجام دهد. بنابراین انتخاب بدنه موتور فن مناسب هنگام خرید بسیار مهم است. موتور فن صنعتی

برخی از قاب ها از نوع باز هستند اما به کمک تیرهای نبشی و شبکه ای از قطعات داخلی محافظت می شوند که به آن قاب ODP نیز می گویند. برخی کاملاً محصور بوده و دارای آب بندی ضد گرد و غبار (TEAO) هستند و به گونه ای قرار گرفته اند که جریان هوای مشابه فن بای پس نیز از موتور عبور کرده و آن را خنک می کند. برخی از قاب های موتور از نوع TENV هستند و برای جلوگیری از ورود گرد و غبار کاملاً محصور هستند. اما برای سرمایش از هیچ خط و آرایشی استفاده نمی شود و به صورت طبیعی و همرفتی خنک می شود. برخی از موتورها نه تنها کاملاً آب بندی و محافظت می شوند، بلکه با استفاده از درزگیرها و درپوش ها نیز دو برابر محافظت می شوند تا از مایعات شیمیایی، آب، گرد و غبار و غیره جلوگیری کنند. موتورهای ضد انفجار برای برخی کاربردهای دیگر نیز در نظر گرفته شده اند که ساختار بدنه و فضای داخلی به گونه ای است که احتمال انفجار آنها کاهش می یابد و از این نظر موتورها به دو دسته تقسیم می شوند که هر دسته می تواند دارای 4 مدل باشد. باید مشخص باشد که هر موتور فن صنعتی چه نوع عوامل انفجاری را می تواند تحمل کند.

هواکش صنعتی سه فاز

وقتی موتور یک فن صنعتی سه فاز باشد، چرخ دنده ها با گشتاور کمتری کار می کنند و لرزش ها اختلال کمتری ایجاد می کند و گشتاور چرخشی مناسب تر می شود و راندمان مصرف انرژی نیز بهتر می شود. فاز سوم صنعت فن

قیمت هواکش صنعتی سه فاز

برای اطلاع از قیمت هواکش صنعتی سه فاز می توانید با مشاور فروش تهویه آذران راهنمایی بگیرید.

تولید کننده هواکش صنعتی

تولیدکنندگان کولر گازی باید بر ایمنی، استانداردهای امنیتی و کیفیت ساخت تمرکز کنند. علاوه بر این با استفاده از بهترین متریال و ارائه کیفیت قابل قبول و عالی به جای ارائه مدل های گران قیمت، قابلیت های مالی مختلف را پوشش می دهد. خدمات پس از فروش بسیار مهم است و تولیدکنندگانی که صرفاً بر فروش محصول تمرکز می کنند نمی توانند اعتبار زیادی برای خود قائل شوند.

راهنمای فروش هواکش صنعتی

همچنین توصیه های تجاری باید با هدف اطلاع رسانی به مشتری و نه ترغیب او به خرید انجام شود. این استعلام از آن جهت حائز اهمیت است که مشتریان معمولاً نمی توانند اطلاعات تخصصی کاملی در مورد انواع تجهیزات و فن ها به دست آورند و نبود اطلاعات تخصصی در این زمینه می تواند منجر به خریدهای نادرست و نارضایتی مشتریان شود. شرکت تهویه آذران همواره از سیاست فروش اعتباری پیروی کرده و ضمن ارائه طیف وسیعی از محصولات و پوشش کلیه نیازهای فنی و مالی، سعی کرده بدون واسطه با قیمت پایین و کیفیت بالا به دست مشتریان خود برسد.


بهترین هواکش در خانه

عوامل مختلفی در خرید هواکش خانگی دخیل هستند. مشتریان بهترین عملکرد و کیفیت را با کمترین قیمت می خواهند. اگر نیاز خاصی در خانه ندارید، هواکش های 150 میلی متری بسیار مناسب هستند و در همین ابعاد، دور موتور 1000 تا 1800 دور در دقیقه و توان 20 تا 30 وات بهترین بازه از نظر کارایی و هزینه خواهد بود. .


هواکش صنعتی دمنده

اگرچه هواکش های صنعتی دمنده یا مکش در بسیاری از موقعیت ها به همان اندازه مفید هستند. اما در بسیاری از موارد تنها یک فن صنعتی مشکلات مورد نظر را حل می کند. به عنوان مثال برای کاهش میزان رطوبت محیط بهتر است با مکش و حذف هوا به این هدف دست یابیم. کاربرد فن صنعتی فن بسیار گسترده است. خنک سازی، توزیع هوا، افزایش مقدار هوا و اکسیژن، خشک کردن و بسیاری از اهداف دیگر با فن صنعتی فن قابل دستیابی است.


هواکش صنعتی مکنده 

در محیط هایی که نیاز به حذف هوا، رطوبت، آلودگی یا گرما دارید، باید از ماسک صنعتی وکیوم استفاده کنید، محیط هایی مانند کارخانه های مواد غذایی، حمام، معادن، کوره ها و ... نیاز به ماسک صنعتی دارند. هر چند که برای رفع مشکلات دیگر آن محیط مثلاً در کارخانه رنگرزی می توان از وسایل تهویه دیگر استفاده کرد. یک اگزوز فن ممکن است در یک نقطه اگزوز نصب شود. و چندین ونتیلاتور در حالت ضربه در نقاط دیگر

قیمت هواکش صنعتی مکنده

قیمت هواکش های صنعتی مکنده بر اساس کارایی فن و تقاضای مشتری متفاوت است. برای اطلاع از قیمت می توانید با تهویه آذران تماس بگیرید.

انتخاب هواکش صنعتی

با توجه به مشخصات فنی اصلی هواکش های صنعتی از جمله:

  • کاربرد مورد نیاز
  • مقدار جریان هوای لازم
  • طراحی ورودی ها و خروجی ها
  • پارامتر های جریان مثل فشار و بازده
  • توان الکتریکی
  • و ابعاد هواکش

انتخاب نوع هواکش مورد نیاز برای یک فرآیند صنعتی خاص امکان پذیر است.

عملکرد فن صنعتی

دمنده‌ها و هواکش‌های صنعتی معمولاً با موتورهای الکتریکی کار می‌کنند، اما سایر دستگاه‌های مکانیکی مانند ژنراتورها نیز برای کارکرد و چرخش قابل استفاده هستند.

هواکش صنعتی فشار بالا

از هواکش های فشار بالا  معمولا در مصارف روزانه و همچنین صنعتی استفاده می شود. این نوع هواکش به عنوان هواکش فشار بالا شعاعی نیز شناخته می شود که از تیغه هایی استفاده می کند که به جلو و عقب خم می شوند. ویژگی این هواکش این است که می توانند سرعت بالایی تولید کنند اما در مقابل صدای حرکت آن کم است. در واقع از این دمنده ها زمانی استفاده می شود که نیاز به ارسال هوا با سرعت کم و سرعت بالا داشته باشیم. هواکش های صنعتی با سرعت بالا که با تیغه های مستقیم ساخته شده اند، می توانند مقدار نسبتاً زیادی هوا را جابجا کنند. با این حال، آنها در تولید سرعت های بالا محدود هستند و به همین دلیل در ایجاد بادهای شدید جزو اولویت های اول نیستند.

کاربرد های هواکش های صنعتی فشار بالا

تولید هوای فشرده

تولید محلی

مقدار فشار برای مشعل روغن

برای خشک کردن از آب، به عنوان مثال برای خشک کردن سبزیجات شسته شده

ایجاد فشار اضافی در مناطق قرنطینه

جابجایی و انتقال گاز در لوله های بلند

تهویه مناسب را در فر نگه دارید

تصفیه فاضلاب

توسعه دهنده مه

خشک کردن بسیاری از کالاها

دمیدن منطقه اگزوز

تامین هوای محفظه احتراق

تامین فشار سیستم

گسترش چیزها

ساختار هواکش فشار بالا

ایجاد هوای با فشار بالا برای حجم هوایی که حمل می کند بسیار آسان و مقرون به صرفه است. این نوع هواکش ترکیبی از بهره وری بالا با فشار بالا است که در داخل خانه با وسایل نقلیه برقی بوده و صدای کمی در هنگام کار دارد. هواکش های ساخته شده با تیغه های خمشی به عقب فشار بیشتری نسبت به سایر هواده های گریز از مرکز تولید می کنند. ضمناً هواکش بالاترین راندمان را در بین هواکش های صنعتی دارد. معمولاً اندازه پره در جریان هوا مؤثر است و قطر آن بر فشار مورد نظر تأثیر می گذارد.

فشار تولیدی هواکش صنعتی

البته شایان ذکر است که سرعت فن، متوسط ​​و ابعاد مختلف هندسی نیز بر کارایی بدنه فن ها تاثیرگذار است. یک فن صنعتی پرفشار با پره های خمیده با جریان رو به عقب می تواند فشار بسیار بالایی تا 500 مگابایت ایجاد کند. در ساخت کانال های هوای صنعتی از دو نوع محفظه استفاده می شود: اتاق هایی با دیوارهای نازک و اتاق هایی با دیوارهای ضخیم. فن های دیواری نازک دارای روکش اپوکسی هستند و به عنوان یک گزینه می توان آنها را در ATEX ساخت.

جنس هواکش های فشار بالا

هواکش های جدار ضخیم از انواع مختلفی از فولاد ساخته می شوند. و همچنین فولاد کربن Fe360 و ممکن است گالوانیزه، فولاد ضد زنگ AISI 304 و AISI316 و فولاد دفاع شخصی باشد. علاوه بر این موارد دیگری نیز وجود دارد که می توان با توجه به نیاز شما در زمان خرید انتخاب کرد. در زیر لیستی از این نوع هواکش ها بر اساس فشار تولید آورده شده است:

تفاوت بین فن و دمنده

تفاوت فن و دمنده در خروجی و ورودی جریان هوا است. دمنده های صنعتی دارای فشار خروجی و ورودی 1.11 تا 1.2 هستند. هر چیزی که کمتر از این مقدار باشد فن نامیده می شود.

انواع فن در صنعت

به طور کلی دو نوع هواکش در صنعت استفاده می شود: هواکش های گریز از مرکز و هواکش های محوری. این هواکش ها از نظر طراحی، عملکرد و جهت جریان هوا با هم تفاوت دارند و هر کدام بر اساس این تفاوت ها مزایا و معایب و کاربردهای خاص خود را دارند.

انواع هواکش های صنعتی

جریان محوری (انبساط شعاعی یا کروی)

با هواکش های محوری جریان در همان جهت محور فن وارد شده و در همان جهت خارج می شود و تغییری در جهت جریان ایجاد نمی شود. این نوع هواکش را اغلب هواکش پروانه ای می نامند. هواکش جریان محوری، هواکش محوری، هواکش  پروانه ای

ساختار هواکش پروانه ای

این طرح هواکش شامل یک پروانه چرخان در داخل محفظه ای با مقطع دایره ای است که بر روی یک کانال یا دیوار نصب می شود تا هوا را از سیستم یا فرآیند خارج کند. هواکش های محوری نیز مجهز به پره های راهنما هستند تا از چرخش هوا در ورودی یا خروجی جلوگیری کرده و جریان هوا را به صورت موازی و مستقیم وارد فن کند.

ابعاد و انواع هواکش های محوری

اندازه هواکش های محوری مورد استفاده بسته به شرایط عملیاتی و محل نصب متفاوت است. فن های محوری دارای شکل تیغه های مختلفی هستند و بر این اساس طبقه بندی می شوند. این تیغه ها شامل ایرفویل، پره و ... می باشد که در بین انواع تیغه ها، تیغه های بال به دلیل کارایی بالا و صدای کم برای طراحی فن های با راندمان بالا استفاده می شود. هواکش های محوری بسته به جریان هوای مورد نیاز می توانند در پروانه های تک مرحله ای یا چند مرحله ای طراحی شوند. فن های محوری کارآمد هستند و به توان ورودی کم نیاز دارند و در صورت نیاز می توانند در فشارهای استاتیکی بالا استفاده شوند.

کاربرد هواکش محوری

هواکش های جریان محوری را می توان در فرآیندهای صنعتی که به حجم زیاد جریان هوا در فشارهای نسبی کم نیاز دارند استفاده کرد. شکل 1: هواکش صنعتی جریان محوری

هواکش سانتریفیوژ

در هواکش های سانتریفیوژ، سرعت ورودی هوا توسط پروانه افزایش می یابد. در ابتدای جریان هوا به صورت محوری وارد پروانه هواکش می شود. اما به دلیل نیروی گریز از مرکز، 90 درجه تغییر جهت داده و هواکش را به طور ریشه ای ترک می کند. در این هواکش ها به غیر از پروانه، محفظه یا محفظه نیز در ایجاد فشار بالا نقش دارد.

طبقه بندی هواکش سانتریفیوژ

این نوع فن ها مانند فن های محوری دارای پیکربندی پره ای متنوعی هستند، بنابراین این نوع فن ها بر این اساس طبقه بندی می شوند. بسته به دبی حجمی و فشار مورد نیاز، انواع مختلفی از این فن ها با طرح ها و قابلیت های مختلف در فرآیندهای صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به جزئیات کاربرد آن ها پرداخته می شود. این فن ها دارای دمپر و پره های هدایت کننده برای رسیدن به تغییر مطلوب در جریان هوا هستند. همچنین گاهی اوقات از ترکیبات موازی یا سری این فن ها برای رسیدن به جریان هوای مورد نظر استفاده می شود.

کاربرد هواکش های سانتریفیوژ

فن های سانتریفیوژ در سیستم هایی با مقاومت استاتیکی بالا استفاده می شوند. این هواکش ها به طور گسترده در فرآیندهای تولید سیمان، فولاد، مواد شیمیایی و به طور کلی در جاهایی که جریان هوا با سرعت بالا مورد نیاز است استفاده می شود. در تصویر زیر قطعات و ورودی و خروجی فن سانتریفیوژ را مشاهده می کنید. شکل 2: کاربردهای ونتیلاتور گریز از مرکز کاربردهای زیادی برای این نوع محصول وجود دارد و برای ذکر همه آنها به فهرستی طولانی نیاز داریم. در اینجا به کاربردهای متداول این هواکش ها اشاره می کنیم.

کاربرد دمنده ها ( کاربرد فن های سانتریفیوژ ):

در فرآیند تخلیه و انتقال، مانند انتقال مواد در سیستم های جمع آوری کانالی، در تخلیه در سیلو، یا بارگیری در کامیون یا واگن، تامین هوای احتراق مشعل ها و آبگرمکن های صنعتی، خنک سازی تجهیزات الکتریکی در کوره ها، تنظیم حرارتی فشار در کابین ها، اتاق ها و اتاق ها سیستم خنک کننده برای حذف رطوبت از قطعات قبل از رنگ آمیزی، پوشش یا بسته بندی تهویه عمومی (کارخانه، طیور، دام و غیره) تامین مکش یا فشار برای فرآیند صنعتی میزهای شناور خشک کردن جوهر در قوطی ها و بطری ها، و کاربرد عمومی در فرآیندهای چاپ، فرآوری مواد غذایی، گردش هوا در اجاق‌های صنعتی و خشک کن‌ها، تهویه اجباری موتورهای AC و DC و موتورهای القایی

کاربرد هواکش صنعتی محوری :

خروجی هوا محفظه رنگ

کاپوت ماشین

خروجی گاز جوش

فرآیند خنک سازی در سیستم چرخش

خنک نگه داشتن کارکنان در محیط های کاری گرم

خنک کننده اجباری و تخلیه حرارت در کارخانه های فولاد

سرمایش اجباری در کوره ها، کوره ها و کوره های آهنگری

تهویه عمومی با استفاده از هوای محیط و هوای برگشتی در کارخانه ها، ذوب آهن و انبارها

حذف رطوبت و بخار از کارخانه های کاغذسازی یا حذف رطوبت و بخار از قطعات صنعتی قبل از رنگرزی

مقایسه هواکش سانتریفیوژ و هواکش جریان محوری

هواکش سانتریفیوژ

هدف اصلی هواکش سانتریفیوژ:

انتقال جریان هوای حجمی معمولی با فشار بالا

مزایای سانتریفیوژ:

  • تولید فشار بالا
  • دارای بازده بیشتر
  • تولید صدای کمتر

معایب سانتریفیوژ:

  • قیمت بالا
  • سنگین تر

هواکش آکسیال یا جریان محوری:

هدف اصلی هواکش جریان محوری:

انتقال جریان هوای حجمی بالاتر

مزایای هواکش آکسیال:

  • قیمت پایین
  • اندازه کوچک
  • قابلیت حمل آسان

معایب هواکش آکسیال:

  • صدای بالا
  • تولید فشار پایین

مقایسه هواکش معمولی با هواکش صنعتی

در حالی که هر دو ممکن است یکسان به نظر برسد باید گفت که تفاوت های بزرگی در نحوه ی ساخت و عملکرد آنها وجود دارد. تفاوت اصلی بین این دو معمولا بوسیله قیمت آن ها مشخص می شود.

هواکش معمولی

برای ساخت هواکش معمولی از مواد و اجزاء ارزان استفاده شده است. این نوع از هواکش ها برای استفاده خانگی یا استفاده سبک در بازار های تجاری طراحی شده اند. از این فن ها در خانه ها، لوازم خانگی و سیستم های تهویه کوچک استفاده می شود.

هواکش صنعتی

هواکش صنعتی برای وظایف سنگین تر و با مواد و اجزاء محکم تری طراحی شده اند. تا مدت زمان بیشتری را کار کرده و جریان هوای بیشتر با فشار بالا تری تولید کرده و الزامات محیطی سخت تری را برطرف کنند.


منبع : هواکش صنعتی 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد