صنایع تهویه آذران

وبلاگ رسمی وب سایت تهویه آذران

صنایع تهویه آذران

وبلاگ رسمی وب سایت تهویه آذران

قیمت و مشخصات هواکش صنعتی


هواکش صنعتی  یا تهویه صنعتی وسیله ای است که برای جابجایی هوا در کارخانه ها، صنایع، کارخانجات و ... استفاده می شود. به طور معمول، این مدل های فن برای تهویه خاص طراحی شده اند و نسبت به انواع دیگر هواکش های خانگی قدرتمندتر هستند.

 

 

 به طور کلی تهویه هوا یکی از موضوعاتی است که از قدیم الایام مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. مردم روش های مختلف تنفس و تهویه را آزمایش کرده اند. به عنوان مثال در گذشته هواکش معمولاً با ایجاد گذرگاهی برای ورود و خروج هوا انجام می شد. اما امروزه با پیشرفت علم و هواکشاوری، استفاده از صنعت و صنعت در حال گسترش است.

هواکش صنعتی

هواکش صنعتی یا هواکش های صنعتی به طور کلی وسایلی هستند که در کارگاه ها و واحدهای صنعتی مختلف از هواکش مطبوع استفاده می کنند. قادر است هوای آلوده را با گاز و دود را با هوای پاک جایگزین کند. این نوع پنکه دارای موتور الکتریکی، پنکه، قاب یا محفظه نوع خانگی است. معمولاً بزرگتر از گونه بومی است. علاوه بر این، قدرت موتور در هواکش صنعتی بیشتر است. زیرا باید بتواند هوای بیشتری را جابجا کند. زیرا به خوبی شناخته شده است که هوای پاک در محیط های صنعتی و صنعتی مهم است.

بنابراین فن صنعتی  بخش مهمی از سوله ها و کارخانه ها تبدیل شده اند. زیرا با انجام فرآیندهای پیچیده شیمیایی ممکن است آلاینده هایی در محیط ایجاد شوند که برای سلامتی افراد نیز ضرر دارند بنابراین وجود فن صنعتی در این اماکن لازم است.


انواع هواکش های صنعتی

هواکش صنعتی از انواع پروانه ای، کانالی محوری، محوری پره ای و گریز از مرکز می باشد. هر یک ساختار منحصر به فرد و کاربرد منحصر به فرد دارند. در دسته بندی دیگر، انواع مختلفی از هواکش های صنعتی بسته به محل استفاده وجود دارد. به عنوان مثال برخی از این سیستم های هواکش در سوله ها و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند که به آنها هواکش نصب می گویند. این مدل یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در مرغداری ها و گلخانه ها می باشد. هواکش تسمه ای یکی از انواع هواکش صنعتی است و به دلیل طراحی مناسب و عملکرد مناسب یکی از پرکاربردترین هواکش ها می باشد.


این محصول عمدتا در دو سایز ۱۴۰*۱۴۰ یا ۱۰۰*۱۰۰ استفاده می شود. نوع دیگری از هواکش ها، هواکش های نوع اتصال مستقیم هستند. در سالن های کوچک استفاده می شود و علاوه بر مقرون به صرفه بودن، لرزش و صدا ندارد.


امروزه انواع تهویه صنعتی آکسیال دمنده و مکنده  در مدل های مختلف و با قدرت های متفاوت ساخته می شود. قبل از خرید این محصولات باید اطلاعات کافی در مورد نحوه نصب، میزان سر و صدای آنها و میزان حفاظت و مقاومت آنها در برابر رطوبت و گرد و غبار به دست آورید. تا بتوانیم محصول مناسب را انتخاب کنیم. شما می توانید برای خرید هواکش صنعتی بی صدا به تهویه آذران مراجعه کنید و همچنین از قیمت هواکش صنعتی بی صدا با سایزهای مختلف و دور موتور مطلع شوید و پس از کسب اطلاعات خرید خود را انجام دهید.

مشخصات فنی و انتخاب هواکش صنعتی

هواکش صنعتی وسیله ای است که برای هواکش یا جابجایی هوا در محیط های صنعتی بزرگ مانند کارخانه ها، انبارها، محیط های صنعتی و غیره استفاده می شود. از آنجایی که محصولات هواکش مطبوع برای تبدیل به مقدار زیادی هوا نیاز دارند، نسبت به لوازم خانگی خاص تر و نسبت به سایر تجهیزات هواکش مطبوع به صرفه تر هستند.

همانطور که می دانید هواکش مطبوع از تجهیزات بسیار مهمی در محیط های کاری و ... محسوب می شود و بسیار مهم است که هوای محیطی که در آن قرار داریم تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

هر ساله با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از روش های سنتی از بین رفته و به روش های صنعتی تبدیل می شوند. و این برای طرفداران نیز صدق می کند. در گذشته هواکش هوا توسط جریان طبیعی هوا انجام می شد اما در حال حاضر استفاده از هواکش های صنعتی و هواکش های خانگی بسیار افزایش یافته است.

این وسیله ی بسیار کاربردی می تواند هوای آلوده که شامل گاز، دود و یا هر آلاینده دیگر است را با هوای تازه جا به جا کند. هواکش صنعتی از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به هواکش های خانگی هستند و همانند آن ها از قاب یا محفظه پروانه ها و یک الکتروموتور ساخته شده اند که ابعاد و اندازه آنها از هواکش های خانگی بزرگ تر است.

در محیط های سرپوشیده و صنعتی که نوع کار و تولید آلودگی هوا را بیشتر می کند و سلامت کارگران را به خطر می اندازد، هوای پاک و تازه از اهمیت بالایی برخوردار است و از هواکش صنعتی استفاده می شود. محیط نصب شده است، باید بتواند مقدار زیادی هوا را جابجا کند، به همین دلیل است که اکثر این هواکش ها از موتورهای الکتریکی استفاده می کنند.


انواع هواکش های صنعتی

این دسته از هواکش های صنعتی دارای دسته بندی متفاوتی از قبیل:


هواکش آکسیال صنعتی بر اساس نوع پروانه و هواکش آکسیال صنعتی بر اساس نوع قاب (قابدار و بدون قاب) دارند که در ادامه به بررسی دقیق تر آن ها می پردازیم.


هواکش های صنعتی با توجه به نوع مدل خود کاربردهای مختلفی دارند و هر کدام برای یک محیط خاص طراحی شده اند.

هواکش صنعتی بر حسب نوع پروانه

پروانه ها در هواکش مهم ترین نقش را ایفا می کنند و به طور کلی کار تهویه هوا توسط پروانه ها انجام می شود. پروانه ها معمولا با تعداد پره های متفاوت عرضه می شوند و هر هواکش پروانه ای متفاوت دارد. هواکش های صنعتی بر اساس نوع پروانه به 4 دسته تقسیم می شوند.

هواکشصنعتی پروانه‌ای پلاستیکی : هواکش‌های صنعتی پروانه‌ای پلاستیکی معمولاً در مناطقی با آلودگی بسیار چسبنده استفاده می‌شوند تا در صورت نیاز به راحتی تعویض شوند.

هواکش صنعتی پروانه ای فلزی

هواکش صنعتی پروانه آهنی: هواکش های صنعتی ساخته شده از آهن در مکان هایی با خورندگی بالا استفاده می شوند تا دوام بیشتری داشته باشند. بهتر است بدانید که پروانه های آهنی برای جلوگیری از زنگ زدگی با رنگ الکترواستاتیک پوشانده شده اند.

هواکش صنعتی پروانه ای آلومینیومی


هواکش صنعتی بر اساس نوع قاب (قابدار و بدون قاب)

به طور کلی حتی پنکه های دارای قاب نیز تاثیری در عملکرد آنها ندارند و می توانید بسته به مکانی که می خواهید خریداری کنید یکی از آنها را انتخاب کنید.

هواکش آکسیال صنعتی قابل نصب بر روی دیوار و سقف می باشد. این محصول کاربردی در اندازه و ابعاد و دیگر ویژگی های مهم پنکه عرضه می شود.

این محصولات توسط بسیاری از برندهای معروف تولید می شوند. از جمله می توان به تقاضا، زیلاباگ، اس اند پی و پردیس هواکش اشاره کرد.


منبع : راهنمای خرید هواکش صنعتی تهویه آذران 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد